Dream Theater & Devin Townsend- 29.05.2022 (Arenele Romane, Bucuresti)- Recenzie

Am sa va povestesc despre cum a fost la concertul mult asteptat al celora de la Dream Theater organizat la Arenele Romane. Deja mi-am facut un obicei sa ajung la locatie cand prima trupa isi canta melodia de deschidere. Bine, spun prima trupa dar de fapt ma refer la Devin Townsend solist si chitarist de progressive metal, cunoscut deja ca “multi-everythingist” in ceea ce inseamna muzica.

© Carlos Funes

Concertul a inceput la ora 19:30 fix cu melodia Failure (Devin Townsend Project song) care pot spune ca a setat ceva asteptari pentru seara asta. Ca atmosfera sa fie in ton cu stilul concertului, din cand in cand ne-a si picurat. Dupa doar 8 melodii, concertul s-a incheiat cu Love?(Strapping Young Lad song). Si fix cu aceiasi intrebare in cap am asteptat primul meu concert live Dream Theater.

© Carlos Funes

Programul anuntat s-a respectat cu o strictete rar intalnita pe la noi, iar in pauza de 15 minute m-am dus sa explorez un pic locatia. Achizitia de bauturi s-a facut tot pe baza de jetoane, cate un stand pentru fiecare zona. Locatia a fost impartita in 3 categorii de bilete: Golden, Acces General si tribune. Cred ca organizatorii au facut o alegere buna sa mute concertul din Romexpo la Arenele Roamane deoarece asa atat publicul cat si trupele au putut simtii emotia concertului.

© Carlos Funes

Nu cred ca as putea gasi cuvintele potrivite pentru a descrie cea mai iubita trupa de progressive metal a timpurilor noastre. De la primul acord toata lumea a amutit si si-a indreptat atentia 100% la ceea ce urma sa se intample pe scena. Marele dezavantaj, in schimb, a fost sonorizarea care nu cred ca s-a ridicat la amplitudinea creatiilor Dream Theater. Obligati de ploaia care ne ameninta, toti membrii trupei au stat in spatele scenei iar in momentele in care voiau sa se apropie de public, intrau intr-un con de intuneric, luminile nici ele foarte bine gandite. S-a simtit ca majoritatea celor prezenti au venit pentru Petrucci, ma convins acest lucru numarul mare de chitaristi si nu numai din formatii cunoscute pe la noi, multi chiar nu dintre metalistii pe care ii vedem si urmarim pe la fiecare concert. Pentru fiecare piesa au avut un alt fundal sau animatie care a ajutat la crearea ficarei povesti.

© Carlos Funes

Setlist:

1. The Alien